2. Czasy obecne

Inne strony warte obejrzenia:

2.	Czasy obecneJak wspomniałem wcześniej dzisiejsi gracze, którzy swoją przygodę z graniem rozpoczęli stosunkowo niedawno (głównie ci, którzy urodzili się mniej więcej wtedy, gdy na pecetach królowało Mario, DSJ i inne prostoty) nie potrafią docenić klasyki. W erze, gdzie totalną podstawą obecnie jest 1024 RAM, parę tysięcy Mhz i najnowsze karty graficzne i dźwiękowe, popyt na gry nie jest wysoki. Jest tak głównie dzięki Internetowi, którego pomoc w „załatwieniu” sobie gier jest nieodzowna. Młodzi gracze zwracają uwagę na drobne szczegóły, wyłapują błędy, które i w najnowszych produkcjach też się zdarzają. Mimo, że jest to normalne zjawisko (bo w końcu jeśli idzie się do przodu, to do przodu musi iść także krytyka), to jednak ma się wrażenie, że jest ono trochę przesadzone. Gdy te kilkanaście lat temu grało się w niezbyt dopracowane, ale popularne, grywalne i miodne gry, miało się z tego zwyczajną frajdę. Dziś trochę się to zmieniło. Gra się dla zabawy, ale żeby tylko przejść grę. Później rzuca się ją i nigdy albo bardzo rzadko się do niej wraca. To o czymś świadczy. Mimo, że technika poszła do przodu, a co za tym idzie, jakość gier, to ich „wartość” straciła. Może jest tak dlatego, że zmieniły się czasy i światopogląd na te sprawy? Do końca nie jest to wiadome. Nie jest wykluczone, że to młodzi gracze nie potrafią tak naprawdę cieszyć się z tego, co mają. Starsi odeszli w cień i teraz piszą matury, studiują, niektórzy na pewno pracują. Choć oczywiście oni też grają w nowe gry, to mają porównanie jak to było kiedyś i jak jest dziś. Nasuwa się pytanie, co woleli? Słabsze gry i klimat z okresu roku 2000 czy obecne gry i otoczkę wokół nich i wszystkich graczy?

Warto również przeczytać:

Argumenty piratów
W Polsce akcje antypirackie są praktycznie nieobecne, głównie dlatego, że największe korporacje naszego rynku nie handlują dobrami, które mogą być rozprowadzane w Internecie. Przeważnie więc sprawy sądowe rozpoczynane są przez organy ścigania bez niczyjego oskarżenia. To prokurator w imieniu Rzeczypospolitej Polskie stawia w stan oskarżenia podejrzanych, którymi przeważnie są osoby prywatne. Nawet...

Czym jest RTS
Real Time Strategy czyli strategia czasu rzeczywistego to nic innego jak gra strategiczna, która rozgrywa się w czasie rzeczywistym. To znaczy nie mamy w tej grze żadnych podzałów na tury czy też na różnego rodzaju kolejki. Turowe gry natomiast to gre, w których ruch wykonujemy po kolei. To znaczy najpierw my, później nasz przeciwnik i my nie możemy w tym czasie zrobić nic z naszym wojskiem czy te...

Kryzys już za nami
To, że tworzenie gier komputerowych w Polsce to trudny zawód mogą potwierdzić jedynie wydawcy oraz twórcy gier. Niestety czasy, kiedy Polska była całkiem solidną „firmą” jeśli chodzi o produkcję gier przygodowych minęły, zresztą obecnie gry przygodowe nie są już tak chwytliwym towarem jak kiedyś. Dodatkowo w pewien sposób sprawę utrudniło piractwo oraz brak jakichkolwiek działań market...

Tank 1990
Klasyczna zręcznościówka. Polega ona na sterowaniu czołgiem który strzelał, i bronieniu orzełka, który znajduje się na samym dole ekranu. Musimy też omijać wrogie czołgi i ich pociski. W tej grze każdy mógł spełnić swoje marzenie o zostaniu żołnierzem i o staniu się częścią wojska. Oczywiście im coraz wyższy poziom, tym wrogich czołgów pojawia się coraz więcej, ale całe szczęście mamy możliwość gr...

Warto również odwiedzić: