13. Plusy i minusy gier

Inne strony warte obejrzenia: grabagra

13.	Plusy i minusy gierWszystko ma swoje słabe i mocne strony. Gry komputerowe również. W poprzednim podartykule pojawiły się te negatywne wpływy na człowieka. Choć raczej uważa się je powszechnie za głupią stratę czasu, nie jest to do końca prawda. Wiadomo, że tracimy sporo cennych godzin, które moglibyśmy inaczej spożytkować na cokolwiek innego (gdybyśmy uczyli się tyle, ile gramy, to 5.0 murowane). Niestety ludzie są tak skonstruowani, że wolą zająć się czymś przyjemniejszym, a niepożytecznym, niż tym co jest nudnawe, choć daje dużo możliwości. Gry wbrew pozorom niosą ze sobą nieraz pozytywne aspekty poprawy czegoś w graczu. W zależności od danego gatunku, w człowieku usprawniają się pewne odruchy, których raczej nie miałby okazji wyćwiczyć. Do tych odruchów należy np. dobry refleks (platformówki) albo zdolność logicznego, szybkiego myślenia (strategie). Niektóre umiejętności mogą okazać się przydatne w życiu. Poprawiają one także ogólną manualność (zwłaszcza rąk, palców). Negatywami są oczywiście: stracony bezpowrotnie czas, pogorszenie wzroku, wada kręgosłupa (nie oszukujmy się, że nie), w gorszych przypadkach, tracenie kontaktu z rzeczywistością. Co należy więc zrobić? Podejść do tego zdroworozsądkowo. Nie wmawiać sobie, że gry to zło totalne, którego należy unikać. To nie tak. Trzeba to potraktować jako pewną formę rozrywki – mniej lub bardziej przydatną i jako formę relaksu. Nie można jednak przesadzać. Wszystko ma swój umiar. Granie po kilkanaście godzin dziennie na pewno nie jest w granicach rozsądku, szczególnie dla osób młodych i rozwijających się.

Warto również przeczytać:

„Złodziej-premium”
Serwery, których pojemność ciężko oszacować, zaczęły mnożyć się w najróżniejszych częściach globu. Największy sukces odniósł jednak założony najwcześniej na europejskim gruncie RapidShare. Z początku na serwer zuploadować można było jedynie pliki nie przekraczające 100MB a niezarejestrowany użytkownik mógł pobrać tylko jeden plik w określonym czasie z ograniczoną prędkością. Nie przeszkadzało to j...

Piraci w walce z korporacjami
Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych jako pierwsi zdali sobie sprawę z negatywnych skutków, które przyniesie ze sobą rozwój sieci P2P. To w końcu z tamtego kraju na resztę świata rozprowadzanych jest absolutnie najwięcej filmów, muzyki czy gier komputerowych. Nie dziwi więc, że tamtejszy przemysł patrzy z wielkim strachem na wzrost ruchu w pirackich sieciach. Starty, które rok rocznie odnotowują wydawc...

Problemy Warhammera
Warhammer 40 000 Dawn of War miał przede wszystkim być grą sieciową i to właśnie miało wpływ na to, że Relic powinien dostarczać znacznie większe wsparcie. Jedna Relic w pewnym stopniu ma dosyć mocno związane ręce. Wynika to z faktu, że to Microsoft dostarcza w pewien sposób serwery do rozgrywki sieciowej, właśnie rozgrywka sieciowa odbywa się przez system Games for Windows Live, co dostarcza bard...

Realizm boiska
Jak wiadomo wielu graczy po pierwszym odpaleniu gry przede wszystkim patrzy na to, jak wygląda w owej grze grafika. W grach piłkarskich grafika jest bardzo ważna ponieważ znacznie podnosi realizm gry, który przecież jest kluczową sprawą dla graczy. Realizm gry, w grach zarówno piłkarskich jak i innych grach sportowych to tak naprawdę klucz do sukcesu. Bo co byłoby gdybyśmy zagrali w grę, w której ...

Warto również odwiedzić: