Turówki czy RTSy

Inne strony warte obejrzenia:

Turówki czy RTSyGry komputerowe charakteryzują się tym, że praktycznie każdy gatunek, lub też podgatunek ma swój odpowiednik, który jest zupełnie inny ale który należy do tego samego grona. Tak jest w przypadku gier strategicznych. Mamy strategie Real Time Strategy, czyli strategie czasu rzeczywistego, mamy również strategie turowe, które to są znacznie bardziej odbiegające od pewnych reguł jeśli chodzi o gry strategiczne. W ten oto sposób, jeden gatunek dzieli się na dwa podgatunki, przy czym fani jednego z tych podgatunków nie za bardzo lubią się z tymi z tego drugiego. Wynika to z faktu, że od zawsze gracze, którzy grają w gry strategiczne dzielili się na takich co grają w strategie czasu rzeczywistego i w strategie turowe. Jedni zarzucają innym pewne niedociągnięcia w danych gatunkach. Ci od turówek mówią, że strategie czasu rzeczywistego to bardziej gry zręcznościowe, gdzie liczy się przede wszystkim prędkość klikania w myszkę i klawiaturę, niż odpowiednia taktyka czy też przemyślane akcje. Natomiast gracze RTSowi odbijają piłeczkę i mówią, że turówki są zupełnie nie realistyczne, jak może być realistyczna gra, w której mamy czasu ile chcemy na jakikolwiek ruch. Dlatego też wojna między fanami RTS oraz turówek trwa w najlepsze, tymczasem twórcy gier do tej pory stworzyli doskonałe gry zarówno jeśli chodzi o strategie turowe jak i strategie czasu rzeczywistego. Prawdą jest, że każdy z tych podgatunków ma swoje wady i zalety i tak naprawdę nie ma powodu, żeby uważać, że jeden rodzaj jest gorszy do drugiego.

Warto również przeczytać:

Powrót RPG
Podczas dwóch lat suszy, tak naprawdę na rynku nie wydano żadnej, godnej gry RPG, która jednocześnie byłaby grą RPG w trybie single player. Niestety, od czasu Baldurs Gate 2, tak naprawdę nadal poszukujemy RPG, które chociaż w niewielkim stopniu będzie mogło dorównywać temu wielkiemu i chyba nieśmiertelnemu hitowi. Jednak rok 2009 był już lepszym rokiem jeśli chodzi o prawdziwe fabularne Role Play...

Strona główna
Gry komputerowe bawią nas oraz równie często nas frustrują. Szczególnie wtedy, kiedy mamy problem z przejściem danej gry, lub kiedy mamy gorszy dzień w jakąś grę. Jednak mimo tej frustracji kochamy gry komputerowe, mimo tego, że je kochamy rzadko obchodzi nas jak one powstają....

Artificial intelligence
Zarówno w pierwszej jak i w drugiej części gry, twórcy gry postanowili bardzo duże nakłady sił oraz czasu przeznaczyć na dobre dopracowanie sztucznej inteligencji NPC, to znaczy zarówno naszych wiernych jak i naszego czy też czyjegoś Chowańca. Dopracowanie Sztucznej Inteligencji komputera w tej grze było kluczowe, przecież była to pierwsza gra, która miała za zadanie nauczyć czegoś, jakiegoś NPC, ...

Tradycyjne gry fps
Już od jakiegoś czasu gry fps się zmieniają. Ta zmiana jest sprowokowana potrzebą, która wynika przede wszystkim z tego, że gracze nieco znudzili się bezmózgim strzelaniem oraz nabijaniem fragów. Nadal jednak popularne są właśnie tradycyjne first person shooter, które to były pionierami tego gatunku gier. Dlatego też nie należy o nich zapominać. Nadal istnieje zapotrzebowanie na tego typu gry, wyn...

Warto również odwiedzić: