Zbalansowanie ras i map

Inne strony warte obejrzenia:

Zbalansowanie ras i mapW Starcrafcie nie wiadomo tak naprawdę co zachwyca. Od czasu, kiedy ta gra powstała, powstało już setki innych, bardzo podobnych gier, dużo lepszych zarówno graficznie jak i w pewien sposób widowiskowo. Mimo to Starcraft od wielu lat stoi na szczycie i nie zanosi się aby z tego szczytu miał go ktokolwiek zdjąć, bo przecież która gra? Owszem, swoją szansę miał Warcraft 3, jednak jak się okazało, Warcraft 3 nie zabrał zbyt wielu graczy wielkiemu Starcraftowi, sam zaś okazał się nieco większym niewypałem niż przewidywał Blizzard. Dlatego też Starcraft trwał przez prawie dwanaście lat do dzisiaj i kiedy wydaje się, że już jego zmierzch nastaje, to tylko dlatego, że lada chwila pojawi się Starcraft 2, więc będzie można z całą pewnością powiedzieć, że jednak zmierzch nie nastanie przez kolejne lata. To co przyciągało tak wiele osób do Starcrafta to było przede wszystkim wręcz perfekcyjne zbalansowanie map oraz ras, które w Starcrafcie występują. Niestety w Warcrafcie 3 nie ma już tak doskonałego balansu jak w Starcraft. Tym bardziej, że balans w Starcrafcie był stale polepszany poprzez kolejne patche, natomiast mapy tworzone są przez specjalne zespoły, które testują je oraz balansują dla wszystkich progammerskich koreańskich lig. Zatem przed Starcraftem 2 niesamowicie trudne zadanie, tutaj też konieczne będzie zbalansowanie odpowiednio trzech ras, tak aby żadna z nich nie okazała się rasą imbalanced. Bo to właśnie braku zbalansowania rasy i mapy najbardziej boją się w grze sami gracze.

Warto również przeczytać:

Opisy wszystkich 4-to poziomowych jednostek
Natura: feniks-szybki i latający, atakuje zionąc ogniem, potrafi jednym zionięciem zranić nawet 3 jednostki wroga (wymaja do odpowiedniego ustawienia) feniksy muszą przez wroga zabite aż 2 razy, potrafią też się odradzać; Natura: modliszka-bardzo szybka i latająca jednostka, wytrzymała i duża, co skutecznie blokuje wroga, ma zdolność kontraataku, a wróg nie może kontraatakować jej; Natura: czar...

Konsole a komputery
To, że gry zręcznościowe w większości przypadków przeznaczone są na konsole jest faktem. Wynika to w głównej mierze z tego, że sterowanie w takiej grze padem jest znacznie łatwiejsze niż używanie do tego klawiatury, gdzie różne przyciski są od siebie albo w dalekiej odległości albo też są po prostu niewygodne do użycia. Gracze komputerowi wolą zamiast gier zręcznościowych raczej gry strategiczne, ...

UMSy
Każdy kto grał kiedykolwiek w słynnego Starcrafta powinien doskonale wiedzieć czym są umsy. UMS, czyli skrót od Use Map Settings, to w większości przypadków różnego rodzaju modyfikacje, które miały uatrakcyjnić oraz nieco zmienić grę w Starcrafta. Umsy jak wiadomo nie łączyły się w tej grze z jakąkolwiek zmianą grafiki czy też mechaniki gry. W Starcrafcie takie zmiany są na szczęście niemożliwe i ...

Track & Field
Jedna z gier, znajdujących się w grupie tych najbardziej lubianych i najchętniej granych. Wytwór znanej produkcji Konami z 1987 roku. Nie posiada ona głównego bohatera, bossów na końcu każdego levelu czy bonusów do zbierania. Polega ona bowiem na uczestnictwie zawodnika, którym sterujemy, w olimpiadzie z różnymi rundami sportowymi. Pierwsza z pięciu rund polega na wyścigu z drugim zawodnikiem. Tra...

Warto również odwiedzić: